Her işletme temel olarak satışlarından kâr elde etmek ve sahip olunan müşteri portföyünü arttırmayı amaçlamaktadır ancak, rekabetçi bir ortamda iş gerçekleştirme gerektiğince zor.
Sektör liderliği, bilinirlik ve başarı mücadelesinde, çağdaş ve etkili pazarlama araçlarını kullanmak gerekir. Amacınız satışları artırmak, ürün tanıtımı gerçekleştirme ya da yalnızca yeni müşteriler çekmekse açılış sayfasının sahip olunan ya da potansiyel müşterilerinize ne sunduğuna ilgi etmelisiniz.
Dijital pazarlamada, açılış sayfası; ziyaretçilerinizin bir e-posta, yayın ya da reklamdan bir bağlantıyı tıkladıktan sonra ziyaret ettikleri bir sayfadır.
Bu sayfa, kullanıcıya sunduğunuz şeyle alakalı en mühim ve en asgari bulguyu vermek, onların ilgilenmelerini sağlamak ve belirli, bir eylemde bulunmaya (Bir açılış sayfası, ziyaretçinin alttaki işlemlerden yalnızca birini gerçekleştirmesini sağlamaya odaklanır: internet sitesine kaydolma, sipariş verme ya da satın alma, büroyu arama, bültene abone olma ya da SEO trafiği.) teşvik etmek amacıyla hazırlanmıştır.
Web sitelerini amacımıza ideal olarak tasarlayabilmek amacıyla ilk olarak birtakım suallere yanıt bulmak gerekiyor.
Web sitesinin bir açılış sayfasına gereksinimi var mı.?
Hangi dizayn, pazarlama ve fonksiyonel nedenler yeni ziyaretçileri, abonelere ya da sadık müşterilere dönüştürebilir?
Öncelik ile bu gibi soruları sıralayalım ve etkili kampanyaları başlatmak amacıyla en iyi açılış sayfası dizayn ipuçlarını inceleyelim.
Neden bir açılış sayfasına gereksiniminiz var.?
Açılış sayfası; internet sitesinin bir giriş sayfası değil, ayrı bir dijital pazarlama aracıdır. Açılış sayfasının asıl görevi, önerinizle ilgilenebilecek, ürün ya da hizmet ile alakalı daha çok bilgi edinmek ve bunları satış huninize sokmak isteyen müşterileri mümkün olduğunca sitenize çekmektir. Hiçbir halde bir açılış sayfası, online mağazanın hususunu almaz.
Açılış sayfaları, satın alma sürecini hızlandıran ve belirli bir ürünü tanıtırken dönüşümü artıran bir pazarlama aracıdır ve bizim de bu mevzuya bu tür düşünerek yaklaşmamız gerekir. Ziyaretçileri mümkün işlemler amacıyla detaylı seçeneklerle ya da filtrelerle boğan internet sitelerinin aksine, açılış sayfalarının tek amacı, şahısları toplamak ya da gelen trafiği potansiyel müşterilere dönüştürmektir.
Ziyaretçilerden Bilgilendirme Karşılığında E-posta Adreslerini İsteyin
Açılış sayfaları, belirli bir şirketin amaç kitlesi ile alakalı bilgi toplamak amacıyla süregelen olarak tüketilir.
Doğrudan mal ve hizmet satışına yönelik değillerdir. Bu tür açılış sayfaları genellikle, haber bültenleri abonelikleri, kuponlar, nasıl yapılır kılavuzları, bedava denemeler ya da benzerleri gibi şeyler amacıyla içeriğinizi tüketen şahıslara e-posta listenizde olma husussu ile alakalı heves uyandırmayı amaçlar.
Ziyaretçilerinize Bilgi Verin Açılış sayfaları da bilgi sağlamak amacıyla kullanılabilir.
Haber siteleri, portallar ve bloglar, kullanıcılarına tek ve belirli bir husus ile alakalı bilgi vermek amacıyla açılış sayfalarını kullanabilir. Bilgiler, sitenin bir husustaki otoritesini göstermek ve ziyaretçilerle itimat meydana getirmek amacıyladır. Belirli Bir Etkinlik ya da Teklif Hakkında Ziyaretçilerinizi İsteklendirin Açılış sayfaları ilaveten belirli bir aktivite ya da öneri ile alakalı heves meydana getirmek amacıyla kullanılabilir.
Bu sayfalarda, etkinliğin başlama ya da bitiş süresini belirleyen bir geri sayım sayacını sık sık görürsünüz. Bir ziyaretçinin aktivite, öneri, ya da fırsatlar ile alakalı daha çok bilgi alabilmek amacıyla etkileşim bilgilerini bırakması istenir.