Şirket Yönetim Sistemi
Şirketler, Şubeler, Departmanlar, Masalar, Personel Sistemin asli öğeleri Şirket, Şube, Departman, Masa ve Personel bağlantılarıdır. Her personel bir masada oturur. Aynı personel aniden çok masada oturabilir. Onay Yönetiminde, Vaka Yönetiminde yaşam sürdüren bir organizasyon şeması oluşturulmuştur. İş atamaları bu yapı üstünde işletilir. BU birimler kar merkezleri ile bağlantılıdır. Prosedürler, Periyodik İşler ve İş atamaları Sistemde bir işin nasıl uygulanacağı tanımlanmıştır. Prosedürler seri ya da paralel birbirine bağlı işlerden oluşur. Bir iş atamasına bu işlem bağlanırsa sistem işlemde yer alan işleri sabitlenmiş ya da değiştirilebilen şahıslara atar. Prosedürler bir işin yapılması sırasında yine yine düşünmeyi engeller. Firma bir hususyu bir kere ele alır ve onu kurallı bir duruma getirir. Zamanlanmış Görevler Bir işin, bir raporun ya da bir uygulamanın, süreyi geldiği vakit ya da bir vakanın gerçekleşmesini takiben otomatik olarak çalıştırılması esasına dayanır. Her gün belli bir saatte bir raporun çekilmesi, belli sürelerde belli şahıslara mail atılması, bir irsaliyenin girişinin onaylanması ardından "faturası kesilsin" şeklinde alakalı şahsa otomatik iş atılması bu kapsamda verilecek numuneylerdir. Bir vakit sonra işlemle bir araya getiren bu yapı şirketin işleyiş kurallarını meydana koyar. Esasında sistemde her bireyin bir iş sayfası vardır. Bu sayfa sistem ya da yöneticiler doğrulusunda dolar. Kişinin vazifiyeti bu sayfadaki işleri gerçekleştirme ve raporlamaktır. Dinamik Şablon Yönetimi Dinamik Şablon Yönetimi, kurumsallaşmada mühim bir seksiyondür. Sistem üstünden atılan her mail de beden ve karşılama metni otomatik tanımlanır. Resimler ve yazılar gerçekte html formdadır. Bir öneri hazırlandığında bu modül devrede ise sistem önerinin hazırlandığı firmanın yetkilisine otomatik olarak mail atar. Mail teşekkülünde Şablon Yönetimi döneme girer. Fiyat Teklifinde hangi şablonun kullanılacağı daha eskiden tanımlı olmasından personelin ne yazacağını düşünmesine lüzum kalmadan sistem bütün öneri formatını hazırlar ve mail atar. Bu hep aynı yapının kullanılmasını ve görselliği sağlar. Toplantı Yönetimi Toplantı Yönetiminde her yer hem vakit planlanır. Katılımcılar bellidir. Konu bellidir. Sistem bu toplantı amacıyla lüzumlu raporları kendisi çeker ve toplantıya ait odaya bu rapor ve mailler ilişkilendirilir. Toplantı amacıyla şahıslar kendi çalışmalarını da sisteme dahil ederler. Toplantı yönetmeni alınan bütün kararları toplantıya işler. Ses ya da video kaydı yapabilir. Bu toplantı uzaktan video konferans şeklinde de yapılabilir. Moderatör toplantı yönetmenidir. Dosya paylaşımlarını o şahıs yönetir. Vaka Yönetimi Bu seksiyon düzenin en ufak idare birimidir. Sistemde rastgele bir şey bir hadise olarak tanımlanabilir. İrsaliye kesilmesi bir hadisedır. Dövizdeki belli oranın üstündeki artış bir hadisedır. Sisteme bir günde ilk giriş yapan bireyin giriş saati bir hadise ve onun değişkensidir. Bu bölgede bir hadise gerçekleştiğinde ya da gerçekleşmeden evvelce sisteme tanıtılmış işlemler ya da işler döneme girer. Tetikleme üstüne çalışan bu yapıda hadiseler birbirilerine bağlanır. Döviz artışından kaynaklı sistemde fatura kesme prosedürü yetkisi kapatılacak diye bir hadise tarifler isek , döviz artışı olduğunda sistem fatura kesmeyi kapatacak ve bunun amacıyla bir iş atayacak. Sistem fakat o işin sahibi doğrulusunda yapılması ve kapatılması halinde eski haluna geri dönebilecek. İş Atamaları ve İş Yönetimi İş Atama ve İş Yönetimi “herkese bir asistan” cümlesinden yola çıkılarak oluşturulmuştur. Asıl hedefi sistemde rastgele bir hadise olduğunda otomatik olarak işlerin atanmasıdır. Amaç sarfedilen ERP ya da bir uygulamanın rastgele bir hemen araya girebilmek, hadise olmadan ya da olduktan sonra birtakım işlemlerin yerine getirilmesini, denetim edilmesini gerçekleştiren bir şirket işletim sistemi kurmaktır. İş atamaları ya başka programlar ile etkileşim gerçekleştiren WEB Servisler (Integration Layer) ile ya da kendi sistemimizdeki İş atama uygulamaları ile olur. Hatırlatma Servisleri, Kontrol Zamanları gibi işlevleri ile işler unutturulmaz ve sürelerinde yetiştirilip yetiştirilemeyeceğinden kaygı edilmez. Bu seksiyon “Herkese bir asistan” cümlesinin ana ögesidir. İş atamalarında ağaç yapısı kullanılır. Bir işin altında bir iş açılabilir. Bu iş yukarıdaki işe bütçesiyle ve yöneticisiyle bağlıdır. Her işin bütçesi aşağıdaki işler doğrulusunda paylaşılır. Her işin yalnızca bir yöneticisi vardır. İşin katılımcıları belirlenir. İşi izleyebilecek şahıslar tanımlanır. Sistemde Proje kartları açılır. Her iş kesinlikle bir projeye bağlanır. Projeler ve İşler Genel Yapıda Masraf Merkezleri olarak kullanılır. Her iş birtakımnda hesap dağılımları, işlerin hususlarına göre dağılımları ya da genel kategorilerine göre dağılımları dashboard üstünde gösterilir. Dashboardlar hareketli tanımlanabilir. Amaç yalnızca kullanıcıların birbirine iş ataması değil yaşam sürdüren bir sistem kurmaktır. Bu hal şu numuneyle açıklanabilir. Sistemde dövizler arası parite xx değerine geldiği vakit sistemde hadise idaresi döneme girer. Çünkü bu sistemde bir hadise tanımlanmış ve bu hadise karşısında otomatik bir iş oluşmuştur. Oluşan iş “Fiyat denetimlerini yapın” işidir. O anda sistemde hadise gereği fatura kesimi ya da sipariş oluşumu durdurulmuştur. Bu düzenin yine açılması amacıyla o işin atıldığı bireyin işi kendi kullanıcısıyla denetimli olarak kapaması lüzummektedir. Fakat bu halde sistem normal haluna geri döner. Böyle bir halde hem hadise denetim altındadır hem de sorumlusu bellidir. Ortalıkta sahibi olmayan işler yüzünden zarar gören bir şirket yoktur. Bu ve bunun gibi hadiseler ile kurgulanan sistem bir süre sonra şirketin gerçek yöneticisi olacaktır. Bu yapısı ile genel iş takip sistemlerinden ayrılan bu sistem kuvvetli Integration Layer alt yapısı ile de desteklenmektedir. Ana kavramlardan biri de düzenin girilen datalar ile yönetilebilir duruma getirilmesidir. Bu iş idaresinde husus yalnızca bir bireyin başkaine iş ataması , başkainin bu işi kabul etmesi değildir. İşlem birtakımnda bakılırsa husus bu tür söylenebilir fakat altında geniş bir ağ görebilirsiniz. Ölçülen şeyler gelişir düşüncesiyle düzenin içerdiği bütün dataların kıyaslanabilir olmasına ilgi edilmiştir. Bu ölçümler bir netice kabul edilip işleyen günlük yaşama değişken olarak aktarılabilmektedir. Bu değişkenler lüzumtiğinde otomatik iş atar ya da bir işin xyz seçimi ile neticelanmasına engel olur. Bu sistemde şahıs tek başına çalışamaz. Bir işin yapılmasında grupa lüzumsinimi vardır. Bu grupın iyi işlemesi amacıyla iyi etkileşim ve uyuşma şarttır. Sistem, personeli bu etkileşime zorlar. Günün sonucunda başkalarına lüzumsinimi olduğunu bilen, işleri istese de unutmayan ve bu güvenle şirketi amacıyla çalışan personeller doğrulusunda yürütülen bir sistem kurulur. Kazanımlar Unutulmayan İşler Onay Yönetimi Vaka Yönetimi Herkese bir asistan Kurumsallaşma Toplantı Yönetimi Şirket içi güçlendirilmiş etkileşim, iş takibi ve grup çalışması. Rapor çeken ya da hazırlayan personel değil , raporları yorumlayan ve hareket planı meydana getiren personel ERP ile bütünleşik Yönetim Sistemi ERP Bağlantısı ERP de çalışan her uygulamanın Şİrket Yönetim Sistemi ile bağlantısı var. Sistemdeki her kayıt, "Create", "Update", "Delete" anlarında direkt olarak Şirket Yönetim Sistemine Vaka Yönetimi ile bağlıdır. Bu halde yeni bir kayıt yapıldığında sistemde istenilen hadise hareketli olarak tetiklenir. Bu hadise işlem ve iş bağlantılarıyla hemen bir işe dönüşebilir. , Sistemde bir hadise gerçekleştiğinde otomatik harekete geride bıraktığımız işlemler Her aşamada döneme alınabilen Onay Yönetimi DataBase de değişen bir verinin değişimine göre tetiklenebilen işler ERP bağlantılı Raporlama Yönetimi Zamanlanmış Görevler ile şirket idaresi.