Günümüzde sosyal medya, firmaları direkt olarak müşterileriyle bir araya getiren mühim bir piyasalara kısmı durumuna geldi.
Sosyal medya ve dijital piyasalara arasındaki teması inşa etmek ve iyi yönetmek her firma amacıyla hayati ehemmiyet taşıyor artık.
Sosyal Medya
Sosyal medya, vakit ve mekan sınırlaması olmadan paylaşımın temel bulunduğu bir etkileşim şeklidir. Kişiler ve firmalar, sosyal medyada kurumlarını tanıtır, dost temasları kurar, ürün ve hizmet servis eder.
Sosyal medya, en yüksek derecede paylaşımın gerçekleştiği fırsatlar tabanıdır.
Dijital Pazarlama
Yirmi birinci yüzyıl, düşünürler doğrulusunda dijital devrim senesi olarak nitelendiriliyor. Ve bu dijital devrim ise Aralıksız bir devinime sahip. Bu gelişmelerin neticesinde geleneksel piyasalara yöntemleri hem çok maliyetli bulunduğu hem de bugünkü hızına ayak uydurmadığı amacıyla rafa kalkıyor.
Artık dijital piyasa araçları ve teknikleri her firmanın asli ihtiyaçlarından biri durumuna gelmiş durumda.
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama
Hangi yaştan, coğrafyadan, kültürden olursa olsun kişiler, vakitlerının mühim bir bölümünü sosyal medya platformlarında geçirmekte artık.
Bu durum, sosyal medyanın çoğu piyasalara faaliyetinde kullanılmasını kaçınılmaz duruma getirdi. Sosyal medyada yürütülen birtakım piyasalara stratejileri şu şekilde sıralanabilir:
marka bilinirliğini çoğaltmak
firma sadakati yaratmak
tüketici incelemeleri gerçekleştirmek
piyasa rekabeti ile alakalı bilgi edinmek
dijital reklam kampanyaları yürütmek
Örneğin Facebook’ta sarf edilen dijital piyasalara yöntemleri; Facebook reklamları, sayfalar, kümeler ve uygulamalardan oluşmaktadır.
Facebook’da firmalara hayran sayfaları oluşturma olanağı verilmesi, kullananlara yönelik reklam yayımlanması, onu kampanyalar amacıyla ideal bir platform ve dijital piyasalara sektörünün göz ardı edemeyeceği bir alana dönüşmüştür
Sosyal Medya: Dijital Pazarlamanın En Etkili Aracı
Sosyal medya ve dijital piyasalara teması, şahıslarla kurumlar arasında kurulan etkileşim sürecine dayanır. Bu süreçte sosyal medya platformlarında görünürlüğü çoğaltmak ve mal ya da hizmetleri sunmak temeldir.
Sosyal medyada dijital piyasalara; piyasa hedefleme, şahıslarla etkileşim sağlama ve sadakat yaratma gibi hedefler güder.
Sosyal medya; katılım ve içerik yaratma özellikleriyle kullananlara ürünün ve hizmetin bir parçası olmayı sağlar.
Gazete, televizyon ve haber siteleri gibi mesaj iletmek amacıyla sarf edilen geleneksel piyasalara araçlarından değişik olarak sosyal medya, şahıslarla temas ve diyalog kurmayı sağlar. Sosyal medyada mesajlar çok yönlüdür ve dijital piyasalara eksperler, bunu ehemmiyete alarak içerik oluştururlar.
Televizyon reklamları, ilan panoları ve dergi sayfaları gibi geleneksel medya araçlarıyla şirketinizi görünür kılmak amacıyla yüklü paralar harcamanız gerekir.
Oysa dijital piyasa lamanın en etkili aracı olan sosyal medya, çok az bir maliyetle kullanılabilir.
Firmalar ve ürünleri ile alakalı her türlü bilginin süratli bir şekilde yayılabildiği sosyal medya içerisinde fırsatların değerlendirilmesi ve tehditlerin önüne geçilmesi adına kurumların sosyal medyada yer alması mecbur ilik durumuna gelmiştir. Çünkü sosyal medya eksperler, kullanıcılarla yer ve vakit kısıtlaması olmadan etkileşim kurabilmekte ve böylelikle dijital piyasa ortamını firmaların lehine yönlendirebilmektedirler.
Sosyal Medyada Dijital Pazarlamanın Temel Özellikleri
Sosyal medyada dijital piyasalara aracı olan içerikler, eksper bir ekip doğrulusunda hazırlanmalıdır. Sosyal medya kullanıcılarının paylaşmaya ve yaymaya gönüllü olacağı derecede ilginç, heyecanlı ya da duyarlı olan içerikler, daha süratli ve etkili bir şekilde yayılmaktadır. Böyle bir içeriğe sahip olan firmalar, iletmek istedikleri mesajı şahıslara basitçe iletir ve markaları amacıyla lüzumlu olan ilgiyi elde eder.
Sosyal medya ve dijital piyasalara temasında şirketinize ideal olan medya ortamını seçmek, ulaşılmak dilenen kitle ve iletilmek dilenen mesaja bağlıdır.
Farklı sosyal medya araçlarının uyumlu bir şekilde kullanılmasına da ilgi edilmelidir. Bu alanlarda lüzumlu araştırmayı özenle yapacak deneyimli analistlerle çalışmanız, şirketiniz amacıyla çok mühimdir.
Kişilerle temas kurmak ve bunu ilerletmek isteyen firmalar, sosyal medyada her vakit güncel içerikler ve aktif kullanıcılar bulundurmak zorundadır.
Böylece şirketinizin ürün ya da hizmetleriyle alakalı her türlü soruna, olumsuz yorumlara süratle yanıt verme avantajına sahip olursunuz.
Sosyal medya; katılım ve paylaşma ile alakalıdır, direkt olarak reklam ve satışla alakalı değil. Bu yüzden de yalnızca ürün ve hizmet reklamı, iyi bir piyasalara stratejisi olamaz. Aksine, samimi, dürüst, güncel bir dille paylaşımlarınızı hazırlayacak eksper bir ekiple çalışmanız size yalnızca vakit değil aynı vakitte prestij de kazandırır. Bu noktada Sosyal medya pazarlama amacıyla bizimle etkileşime geçebilirsiniz;
sosyal medya uzmanı ekibimiz ve dijital medya ekibimizle tanışmaya bekliyoruz.